LPG-hoito tehdään siihen tarkoitetuilla laitteilla

Onko LPG-hoito tai LPG-vartalohoito sinulle aivan uusi aihe vai oletko jo kuullut hoidoista aikaisemmin, mutta haluaisit lukea aiheesta lisää? Tervetuloa blogin pariin, tällä kertaa aiheenamme on LPG-hoito, mitä se on, mihin sitä käytetään ja mistä hoitoa löytää. Toivottavasti löydät aiheesta hyödyllistä tietoa tästä hoitomuodosta.

Mitä on LPG-hoito?

LPG-hoito on siihen erityisesti valmistetuilla laitteilla tehtävää hoitoa, joka on kehitetty Ranskassa 1980-luvulla. Alun perin tämä menetelmä on kehitetty palovammojen ja arpien hoitoon, mutta nykyään tätä hoitomuotoa käytetään monipuolisesti erilaisten kipujen, vammojen, jäykkyyksien, vaivojen ja sairauksien hoitamiseen. Tässä hoitomenetelmässä yhdistyy lymfakäsittely, hieronta, sidekudoshieronta ja laitteilla voi tehdä sekä kasvo- että vartalohoitoja. LPG-hoitolaitteiden hoitopäissä on motorisoidut rullat ja se toimii alipaineella. Alipaine nostaa kudoksia ylös, joita motorisoidut rullat muokkaavat. LPG-hoidolla voidaan saada aikaan erilaisia muutoksia kudoksissa, hormonitoiminnassa, aineenvaihdunnassa ja lihas-hermojärjestelmässä. LPG-hoidon vaikutustapa on mekaaninen. Hoidolla voidaan vaikuttaa ihoon ja sen alaiseen rasvakudokseen, kuten myös lihaskudokseen, verenkiertoon ja imunestekiertoon.

Mihin LPG-hoitoa käytetään?

Eniten LPG-hoitoa käytetään nykyisin erilaisiin esteettisiin ja vartaloa muokkaaviin hoitoihin. LPG-hoidolla voidaan esimerkiksi tasoittaa selluliittia, hieromalla ihoa mekaanisesti, joka aktivoi rasvasolujen beta-reseptoreita. Beta-reseptorien aktivoiminen neurohormonien välityksellä aiheuttaa rasvan siirtymistä pois rasvasoluista jolloin tämä tasoittaa selluliittia ja tekee hoidettavasta kohdasta kapeamman. Selluliitti voi aiheuta erilaisten tekijöiden vaikutuksesta, kuten esimerkiksi hitaasta aineenvaihdunnasta, paikallisesti heikentyneestä verenkierrosta ja imunestekierrosta. LPG-hoidolla voidaan vilkastuttaa verenkiertoa ja imunestekiertoa. LPG-hoito sopii myös kivun, turvotuksen, liikerajoituksen ja lihaskireyden hoitoon, koska laitteella annettava mekaaninen hieronta vilkastuttaa sidekudoksen soluja, joka puolestaan kasvattaa kollageenin ja elastasiinin tuotantoa. Kollageenin ja elastasiinin lisääminen vaikuttaa positiivisesti myös esteettisesti, koska iho menettää vuosittain kollageenia. Hoidolla voidaan siis tukea ihon kiinteänä ja joustavana pysymistä. LPG-hoitoa käytetään myös urheilusta palautumisen tehostamiseen ja rentoutumiseen. Hoito vaikuttaa myös ihon uusiutumiseen lisäämällä kudosten verenkiertoa, imunestekiertoa ja koska se parantaa myös ihon kollageenin tuotantoa, voidaan sillä hoitaa erilaisia ihon vaurioita, kuten esimerkiksi palovammoja tai arpikudosta.

Mistä löydän LPG-hoitoa

LPG-hoitoa ja LPG-vartalohoitoa tarjoavat LPG-laitteilla esimerkiksi hierojat, fysioterapeutit, kosmetologit ja sairaanhoitajat. Voit tarkistaa hoidon saatavuuden läheltäsi näiden alojen ammattilasilta. LPG-hoitoon tarkoitetut laitteet maahantuo ja myy Alaset Import Oy.